Recessive


We often hear the way that try to behave bad.
Not realy act villain but appeal my recessive as way to impression the opposition image against original.

People always try to evaluate someone better than realy impression. There is many kind people.

Nobody can understand just my real parsonality and it is almost impossible. So no matter how deeply anyone understand me, he or she often consider me overestimate than real. Off course the first impressions may be underestimate, however they amendment as communicate increase because of the opposition. And as accumlate of them, the image of me inside people mind will be larger and larger. At same time, I try to follow the image cuz it is happy to be understood.

But to catch up the speed is very difficult. Me overestimated, Me trying to catch up and me cannot follow him. Real me who is lonly try to create another me who is inferior then real and let him reflect to the blorted image. The recessive parts are invisible for oneself also other people despite its importance is not so much difference with good parts. Everyone wanna show better parts.

Each image of me are not quite virtual image. Because each are made from the fact and lil gap of communication.

So sometime I try to be nasty. I ain't a honor student. I lived in rather tough world. But I've wanted be honor, and wild through my lifetime.

For example about girls, I will love one woman just one time, but it is also fact to want to meet onother girl sometime. It's easy to say that it comes just less love, but it is very difficult thing I think. It'll be fuct that I was inspired Anthony Kiedis, Eikichi Yazawa, Takeshi Kitano and more, if I lost liberty by gain love, I don't want it. I love someone to be free.

The motives to live are money and lady. I will make money to be free. I make love to be free. I am not interest in people who attitudinize free with light words and behavior. I just wanna express free through my lifetime.


Nothing is better than less words.



わざと悪くふるまおうとするというのは、よくある話だ。

悪者を演じるとまではいかなくても、先のことを考えれば相手の勘違いを訂正するために今と真逆のイメージを植え付ける手段として大げさに自分の劣勢をアピールする。往々にして、人は相手を、実際に思っているより高く評価しようとする。優しい人たちが多いんだな。

本当の自分のことをピンポイントで理解してくれる相手なんていないし、そんなことまず不可能だ。だからどんなに理解力のある人間でも、俺以上の俺を俺に見る。もちろん初対面は俺以下の俺をイメージすることも多いだろうが、その反動もあってか時間がたつほど上方修正されていく。そしてそれが積み重なっていくと、だんだん相手の中の俺は大きくなっていく。同時に、理解してもらえることはうれしいから、俺もそのイメージに追いつこうとする。

だが、そのスピードに追いつくことは、なかなか難しい。次第に膨らんでいく俺、それに追いつこうとする俺、置いてかれる俺。ひとりぼっちになっていく本当の俺は、もう一人の、事実より劣った俺を作りだして、先に進んでしまっている肥大化した俺のイメージに反映させようとする。悪い部分ってのは、相手にとっても、自分にとっても見えにくいものだ。重要性という面では、いい部分と全く変わらないのに。誰でも、自分を良く見せたがるものだ。

どの俺も、全くの嘘ではない。事実に基づいて、少しのコミュニケーションのギャップから生み出されたものだから。だから、たまに無茶をするぐらいの悪ノリをする。俺は優等生じゃないし、どちらかと言えばタフな奴らに囲まれて生きてきた。でも優等生になりたいと思っているし、同時に死ぬまでワイルドでいたいと思う。


例えば女のことに関して言えば、俺は一途に愛するつもりだが、たまにどっか別の女と遊びたくなるのも事実だ。
愛が足りていないだけと言ってしまえばそれまでだが、俺はどうしても難しいことに思える。アンソニー・キーディスや矢沢永吉や、北野武に影響されたとすればそういうことなんだろうけど、もしそんなに自由がなくなるんなら、愛なんていらねえよ。俺は自由になるために愛するんだ。男の生きがいは金と女。自由になるために金を稼ぐんだ。自由になるために女を得るんだ。簡単な言葉やモノで、付け焼刃のように自由だとかほざく奴のことは俺は知らない。俺が、自由を体現したいんだ。


言葉は少ないに越したことはない。

Comments

Popular posts from this blog

プエルト・エスコンディード サーフマップ

THE WEIGHT

Jamaican Surf